Dictionary of Artists

 

To meet the requirement of scholars, art dealers, collectors or simple amateurs of having a quick and effective tool at their disposal to satisfy the various exigencies connected with the world of art, first of all the in-depth analysis of the work of painters, sculptors, engravers, photographers, etc., the "Dictionary of artists" puts itself up as an annotated list of names, sometimes accompanied, if marked by an asterisk, by a biography and by some signature examples.

Each artist is matched with a series of index cards regarding the works registered in the Data Bank of the Matteucci Institute, which can be issued on request.

The biographies are taken from the Dizionario degli artisti edited by Cristina Bonagura, integral part of the work Pittori & pittura dell'Ottocento italiano (1996-1997), coordinated by Giuliano Matteucci with the cooperation of Paul Nicholls and realized by the Redazioni Grandi Opere of the "Istituto Geografico De Agostini", to whom the Matteucci Institute expresses its sincere thanks for authorizing the circulation of the texts on line.

 

Cotti Antonio Maria*

COTTI ANTONIO MARIA
Craveggia (Novara) 1840 - Masera (Novara) 1929
Ricevette i primi insegnamenti dal pittore craveggese A. Borgnis e nel 1860 espose alla Promotrice di Torino II vecchiaccio. Spostatosi a Parigi, dove frequentò l’Accademia di Belle Arti, allievo di L. Cognet, espose al Salon del 1862. Nella stessa città svolse attività di decoratore e ritrattista. Autore di quadri di genere (Confidenze, esposto a Milano nel 1881) è anche ricordato per opere di tradizione romantica (Dante deriso a Verona). Tornato in Italia si dedicò alla decorazione nelle chiese dell’Ossola, inizialmente insieme a B. Peretti e quindi con incarichi autonomi (Giudizio universale, Craveggia, Oratorio di Santa Marta).
You are here: Home Dictionary of artists Cotti Antonio Maria*

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish.