Dictionary of Artists

 

To meet the requirement of scholars, art dealers, collectors or simple amateurs of having a quick and effective tool at their disposal to satisfy the various exigencies connected with the world of art, first of all the in-depth analysis of the work of painters, sculptors, engravers, photographers, etc., the "Dictionary of artists" puts itself up as an annotated list of names, sometimes accompanied, if marked by an asterisk, by a biography and by some signature examples.

Each artist is matched with a series of index cards regarding the works registered in the Data Bank of the Matteucci Institute, which can be issued on request.

The biographies are taken from the Dizionario degli artisti edited by Cristina Bonagura, integral part of the work Pittori & pittura dell'Ottocento italiano (1996-1997), coordinated by Giuliano Matteucci with the cooperation of Paul Nicholls and realized by the Redazioni Grandi Opere of the "Istituto Geografico De Agostini", to whom the Matteucci Institute expresses its sincere thanks for authorizing the circulation of the texts on line.

 

Moretti Foggia Mario *

MORETTI FOGGIA MARIO
Mantova 1882 - Pecetto (Novara) 1954
Iniziò gli studi artistici a Verona e li proseguì all'Accademia di Brera a Milano, sotto la guida di M. Bianchi, G. Mentessi e C. Tallone. Esordì a Milano nel 1902 e ottenne riconoscimenti alle mostre di Mantova del 1905 e di Como del 1908. Nello stesso anno presentò alla Quadriennale di Torino Slava, Quiete e Lo squero di S. Vico-Venezia. Nel 1909 e nel 1911 espose alla Famiglia Artistica milanese dipinti di tema orientale (Nel quartiere arabo al Cairo, Cammellieri del Gisa, Beduini del Sahara e Una piazza di Damasco). La Galleria d'Arte Moderna di Milano conserva il Trittico dei Re Magi.
You are here: Home Dictionary of artists Moretti Foggia Mario *

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish.