Dictionary of Artists

 

To meet the requirement of scholars, art dealers, collectors or simple amateurs of having a quick and effective tool at their disposal to satisfy the various exigencies connected with the world of art, first of all the in-depth analysis of the work of painters, sculptors, engravers, photographers, etc., the "Dictionary of artists" puts itself up as an annotated list of names, sometimes accompanied, if marked by an asterisk, by a biography and by some signature examples.

Each artist is matched with a series of index cards regarding the works registered in the Data Bank of the Matteucci Institute, which can be issued on request.

The biographies are taken from the Dizionario degli artisti edited by Cristina Bonagura, integral part of the work Pittori & pittura dell'Ottocento italiano (1996-1997), coordinated by Giuliano Matteucci with the cooperation of Paul Nicholls and realized by the Redazioni Grandi Opere of the "Istituto Geografico De Agostini", to whom the Matteucci Institute expresses its sincere thanks for authorizing the circulation of the texts on line.

 

Guérillot Inganni Amanzia*

GUÉRILLOT INGANNI AMANZIA
Milano 1828 - dopo il 1887
Di origine francese, nel 1847 esordì all'Esposizione della milanese Accademia di Brera con tre vedute lombarde. Di tre anni dopo è la Veduta di piazza del Duomo (Milano, Museo di Milano). Sposò nel 1856 A. Inganni, del quale era stata anche allieva e modella, e di lì a poco si trasferì con il marito a Gussago, nei pressi di Brescia: da quel tempo alternò le vedute delle campagne bresciane (Borgo dell'Ora a Castanedolo, coll. privata) alle nature morte, genere di cui presentò una ricca scelta all'Esposizione di Brera del 1864. Rimasta vedova nel 1880, si risposò nel 1887, epoca dalla quale non se ne hanno più notizie.
You are here: Home Dictionary of artists Guérillot Inganni Amanzia*

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish.